Христинівська Районна Державна Адміністрація
Христинівський район, Черкаська область

Інформація щодо стану опрацювання звернень

Звіт "Про роботу органів виконавчої влади району щодо реалізації вимог чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян за 2018 рік."

 

У роботі із зверненнями громадян райдержадміністрація керується Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України
від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування», постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 «Про затвердження Інструкції діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» зі змінами, розпорядженнями облдержадміністрації від 20.04.2015 № 175, від 16.01.2017 № 6, 28.02.2017 № 101 та прийнятими власними розпорядженнями від 09.01.2018 № 3, від 02.04.2018 № 43,від 03.07.2018 №90 та від 01.10.2018 №138 «Про організацію особистого прийому громадян в районній державній адміністрації» та від 25.01.2018 № 10 «Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення».

З метою забезпечення реалізації громадянами Конституційного права на звернення Христинівською районною державною адміністрацією та її структурними підрозділами проводиться робота по забезпеченню дотримання законних прав громадян. Зокрема, організовано постійну роботу приймальні громадян райдержадміністрації, проводяться особисті прийоми громадян за місцем їх проживання у робочі та вихідні дні, здійснюється телефонний зв'язок за допомогою «Гарячої лінії» і «Телефону довіри» з населенням району. Для оперативного вирішення порушених питань проводиться інформування населення через районну газету «Трибуна Хлібороба».

За 2018 рік Христинівською райдержадміністрацією розглянуто 384 звернення, що на 19,3 % більше ніж за 2017 рік (322 звернення). Із них: 220 звернень - це Урядова гаряча лінія Контактний центр, 164 письмових звернень. За відповідний період минулого року: Урядова гаряча лінія Контактний центр -171 звернення, 151 письмове звернення.

На 01.01.2019 року 187 звернень вирішено позитивно, на 174 - дано роз’яснення, 23 - перебувають на стадії розгляду.

Протягом 2018 року найбільше розглянуто звернень від жителів м. Христинівка - 107 звернень (27,9 % від загальної кількості звернень), смт Верхнячка - 45 звернень (11,7 % ),     с. Кузьмина Гребля - 30 звернень (7,8%), с. Христинівка - 18 звернень (4,7%) с. Ліщинівка - 16 звернень (4,2%), с. Велика Севастянівка - 15 звернень (3,9%), с. Мала Севастянівка,          с. Ягубець та с. Івангород по 14 звернень (по 3,6%), с. Розсішки - 13 звернень ( 3,4%),            с. Орадівка - 11 звернень (2,9%).

Найбільше громадяни зверталися, як і у попередні роки, по питаннях соціального захисту - 229 звернень або 59,6 % від загальної кількості усіх звернень. Основні питання соціального захисту, що порушуються у зверненнях, - це виплата соціальних допомог, надання роз’яснень стосовно їх призначення та щодо житлових субсидій.

На сторінках районної газети „Трибуна хлібороба” друкуються роз’яснювальні матеріали про нововведення щодо призначення житлових субсидій. Працює „Гаряча лінія”. На інформаційних стендах в управлінні соціального захисту населення розміщена необхідна інформація щодо призначення всіх видів соціальних допомог.

Також громадян турбували проблеми з питань комунального господарства - 33 звернення (8,6 %) – а саме: питання щодо ремонту та розчистки доріг, освітлення вулиць тощо.

23 звернення (6,0 %) щодо земельних відносин та аграрної політики. Загалом громадяни у своїх зверненнях порушували питання щодо надання у власність земельних ділянок учасникам АТО, а також виплати орендної плати за оренду земельних ділянок (паїв).

Протягом 2018 року керівництвом райдержадміністрації проведено 211 особистих прийомів, з них: 66 особистих прийомів голови, в тому числі 17 виїзних прийомів, 145 особисті прийоми першого заступника, заступника голови та керівника апарату. На особистих прийомах у керівництва райдержадміністрації надійшло 61 звернення, усі звернення розглянуто та надано відповіді заявникам.

За 2018 рік зареєстровано 3 колективних звернення. Звернення розглянуто на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та за результатами розгляду надано відповіді заявникам.

На всі звернення громадян, що надходять до райдержадміністрації, надаються вичерпні відповіді та роз’яснення щодо шляхів вирішення питань, які у них порушуються. Безпідставна передача розгляду звернень іншим органам, райдержадміністрацією не допускається.

При надходженні повторних звернень, приділяється значна уваги з’ясуванню причин, які спонукали заявників до повторного звернення, хоча, в основному, повторність викликана тим, що деякі громадяни, не зважаючи на вичерпні відповіді та вжиті заходи щодо вирішення їх питань по суті, звертаються з одного і того ж питання в різні інстанції, звернення яких потім надходять на розгляд до райдержадміністрації.

За 2018 рік до райдержадміністрації надійшло 13 повторних звернень.

З метою викорінення такої практики, райдержадміністрацією періодично надаються роз’яснення на сторінках районної газети щодо порядку подачі звернень до органів виконавчої влади (згідно Закону України «Про звернення громадян»), а також друкуються роз’яснення чинного законодавства щодо питань, які найчастіше порушують громадяни у своїх зверненнях (питання виплати соціальної допомоги, субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, тощо).

Відповідно до розпорядження райдержадміністрації від 27.07.2017 №127 «Про порядок організації особистого прийому громадян в районній державній адміністрації» затверджено Графіки особистого прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступником голови та керівником апарату та Графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації.

Вказані графіки щоквартально оновлюються та розміщуються на сторінках районної газети та на офіційному сайті райдержадміністрації.

Також приймальня громадян працює щонеділі згідно графіка, який затверджується головою райдержадміністрації щоквартально.

Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в райдержадміністрації забезпечується першочерговий особистий прийом громадян, які мають заслуги перед Україною, зокрема «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

За звітний період до райдержадміністрації звернень від зазначених категорій громадян не надходило.

Також приділяється особлива увага вирішенню проблем стосовно звернень ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю, громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших верств населення, які потребують соціального захисту та підтримки. За 2018 рік від зазначених категорій громадян надійшло 77 звернень. В основному ними порушуються питання надання матеріальної допомоги на лікування та надання роз’яснень щодо нарахування соціальних допомог.

З питань надання матеріальної допомоги на лікування надійшло 106 звернень.

З метою здійснення контролю, стан роботи із зверненнями громадян розглядається двічі на рік на засіданнях колегії райдержадміністрації. Підсумки роботи із зверненнями громадян за 2017 рік були підведені на засіданні колегії райдержадміністрації 23.02.2018 року та підсумки за I півріччя 2018 року були проведені на засіданні колегії 27.07.2018 року. За підсумками колегій дані доручення.

Відповідно до затверджених графіків у райдержадміністрації відбуваються перевірки додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації, інших органах виконавчої влади району. Протягом 2018 року вивчено стан роботи у управлінні соціального захисту населення, відділі освіти, фінансовому управлінні, відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та цивільного захисту, відділі культури, молоді і спорту, управлінні регіонального і агропромислового розвитку та інфраструктури, службі у справах дітей, архівному секторі райдержадміністрації, районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, відділі ГУ Держгеокадастру у Христинівському районі. А також у виконкомах Малосевастянівської, Заячківської, Орадівської, Кузьминогребельської, Пеніжківської, Христинівської, Ліщинівської, Талалаївської, Зорянської, Івангородської, Великосевастянівської, Ботвинівської, Вербуватської, Осітнянської, Розсішківської, Синицької, Сичівської, Углуватської, Шельпахівської, Шукайводської, Ягубецької сільських рад та Верхняцької селищної ради.

За результатами перевірок надано рекомендації з питань роботи зі зверненнями громадян.

Затверджено графік особистих доповідей про стан роботи із зверненнями громадян начальників структурних підрозділів райдержадміністрації на 2018 рік перед головою райдержадміністрації. Протягом 2018 року заслухано звіти начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та цивільного захисту, управління соціального захисту населення, фінансового управління, відділу освіти, управління регіонального і агропромислового розвитку та інфраструктури, відділу ГУ Держгеокадастру у Христинівському районі та директора районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

За 2018 рік проведено 12 засідань постійно діючої комісії при райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 14 звернень. За результатами розгляду заявникам надіслано відповіді.

З метою підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та підвищення персональної відповідальності за належний, якісний та своєчасний розгляд звернень громадян, за вказаний період проведено 12 днів контролю у структурних підрозділах райдержадміністрації. За підсумками перевірок виконання доручень голови райдержадміністрації, порушень не виявлено.